Reiswijven is een reisblog- en community, voor en door Nederlandse reizigsters! We willen andere reislustigen inspireren met onze beste reistips, reisroutes en hotspots voor de mooiste bestemmingen in zowel binnen- als buitenland.

Het idee achter Reiswijven is in 2019 begonnen met Instagram, waarop we Nederlandse reizigsters een eigen platform geven. Een plek om hun mooiste reisfoto’s te tonen, tips te delen en inspiratie op te doen. Hierbij wilden we vooral focussen op échte meiden, zonder teveel poespas en accounts met max 5.000 volgers. Zo krijgen ook die dames de spotlight die zij verdienen! We wilden het Instagram wereldje wat persoonlijker maken, door iedereen die we delen een paar reis gerelateerde vragen te stellen. Zo is elke post een mini interview!

Al snel zijn we naast de social accounts, ook een eigen website begonnen! Hierop wilden we een hele hoop inspirerende blogs schrijven over alles wat te maken heeft met reizen, om andere reizigsters te inspireren. Dit doen wij met het Reiswijven team, maar ook met gastblogsters die we uitnodigen om hun mooiste verhalen te delen. Intussen hebben we al meer dan 100 blogs gepubliceerd en ruim 25 gastbloggers een platform gegeven.

Lijkt het jou ook leuk om met ons mee te schrijven? Bekijk dan bij contact hoe je ons het beste kunt benaderen.

Meet the team

Marcella

Hoi!
Ik ben Marcella, 27 jaar uit Rotterdam en oprichtster van Reiswijven. Naast mijn baan als content manager bij een webshop en Freelance klussen doe als Virtual Assistant, ben ik zoals je wel begrijpt liefhebber van mooie reizen. Dichtbij of ver weg, kort of lang, in elk geval zo vaak als mogelijk! In maart 2019 hebben mijn vriend en ik onze banen opgezegd, ons huis verhuurd en zijn we vertrokken op wereldreis. We begonnen in Latijns-Amerika en hebben daar een prachtige reis gemaakt van 4 maanden. Na een korte tussenstop vertrokken we naar Azië waar we nog eens 6 maanden hebben rondgereisd. Over beide avonturen (en meer) deel ik mijn mooiste verhalen en beste tips op Reiswijven!

Het idee van Reiswijven ging in eerste instantie vooral over Instagram, omdat het mij opviel dat er veel “Travel Girls” pagina’s bestaan maar daar alleen grote accounts op gedeeld worden met tien-/honderduizenden volgers. Hier kom ikzelf en met mij veel anderen nooit tussen met onze foto’s, terwijl deze het ook zeker waard zijn om te delen. Daarom leek het mij tof een pagina te starten juist voor die meiden, met maximaal 5.000 volgers en speciaal voor de “gewone” Nederlandse reizigsters.

Ik heb eerder een aantal gastblogs geschreven voor wereldreizigers.nl, wat ik onwijs leuk vond om te doen. Hierdoor ben ik geïnspireerd om een eigen website te beginnen, zodat ik alle blogs en verhalen op mijn eigen manier kan invullen. Toch wilde ik dit het liefst niet helemaal alleen doen, dus heb ik een aantal andere reizigsters via Instagram gevraagd met mij mee te werken aan Reiswijven. Al snel kreeg ik veel enthousiaste reacties en heb ik een top team kunnen samenstellen van 5 creatievelingen die elkaar onwijs goed aanvullen! We zijn allemaal compleet anders, hebben elkaar nog nooit ontmoet maar hebben gemeen dat we het liefst het hele jaar door reizen en hier mooie verhalen en foto’s over willen delen.

Met ons Reiswijven team hoop ik een mooie basis te kunnen leggen voor creatieve, inspirerende blogs en zo de website en onze Instagram tot een succes te maken. Ook willen we gastblogsters uitnodigen om artikelen te schrijven op de website, want hoe meer enthousiaste verhalen hoe beter!

Bekijk hier het persoonlijke Instagram account van Marcella

Judith

Jezelf voorstellen, altijd lastig om dat te doen. Want wie ben ik? Net als diegene die deze site bezoekt natuurlijk gek op reizen en culturen van andere landen ontdekken. Daarnaast werk ik fulltime als leerkracht en daar haal ik net als van reizen veel energie uit. Het voordeel van leerkracht zijn is dat je vele schoolvakanties hebt en in deze vakanties wil ik altijd zo veel mogelijk genieten door middel van reizen. En dan het leukste van het terugkomen van een reis is juist een ander inspireren om ook op reis te gaan of in ieder geval nieuwsgierig te maken naar het land waar jij op reis ben geweest. De meeste reizen maak ik nu samen met mijn vriend.

Het bijzonderste wat ik ooit heb meegemaakt op een reis is toch wel een moment toen ik samen met mijn vriend zo goed als alleen op de Chinese muur stond. De hele reis er naar toe was al een avontuur opzich. Wij wilde naar een stukje muur waar zo min mogelijk toeristen aanwezig waren en dat was al een hele opgave. Met een bus met tekens erop waar wij geen kaas van konden maken. Tijdens de reis in de bus duimend dat wij in de goede bus zaten. Uiteindelijk kwamen we aan bij een tankstation en zagen we ergens boven op een berg de muur inderdaad liggen. Maar nog geen idee hoe wij daar konden komen. Met gebaren en hulp van een meisje uit Hong Kong bracht een man ons naar de ingang van de muur. In het begin nog erg druk, maar na een uur wandelen stonden we daar dan. Op een deels vervallen muur, boven op de bergen, rust om ons heen. Zo een magisch moment. Voor je, achter je alleen de muur te zien en met als uitzicht alleen maar bergtoppen en de muur eindeloos om je heen.

Het liefst maak ik contact met locals, vooral tijdens de eetmomenten. Eten op een markt, het net buiten de toeristische plekjes komen en dan verwelkomd worden door de lokale bevolking. Soms met je handen en voeten praten om iets duidelijk te maken naar de ander. Ik vind het reizen met het openbaar vervoer in een ander land ook altijd een heerlijke manier om kennis te maken met de manieren en de gebruiken van de locals. Maar wanneer ik dan toch in een hostel zit of met een camper op een camping dan is een praatje met een andere toerist ook altijd erg waardevol. Ervaringen ook dan weer uitwisselen van de verschillende reizen en waarschijnlijk inspiratie opdoen voor eventueel een vervolg van je eigen reis. Maar contact met de locals blijft toch echt het meest bijzonder.

Verwonder en verbaas je over de kleine verschillen en erger je er niet aan, maar omarm de verschillen. Bijvoorbeeld in China is het dood gewoon dat er in elke rij wordt voorgedrongen. Geef je hier aan over en lach hier binnensmond over. Net als de manieren van het eten. Heerlijk om dat mee te maken en met verbazing te kijken hoe dat eten gemaakt wordt. Geluk tijdens het reizen kan in hele grote mooie uitzichten en ervaringen zitten, maar ook hele kleine cultuurs verschillen of gewoonte kunnen ook heerlijke geluksgevoelens geven. En al deze ervaringen maakt het reizen zo mooi en uniek en is elke reis weer heel anders.

En nu wil ik jou als lezer zo veel mogelijk enthousiast maken en inzichten geven waarom jij naar bepaalde bestemmingen nieuwsgierig ga maken! Veel leesplezier en geniet alvast van de voorpret als je eventueel een volgende reis al in de planning heb staan!

Bekijk hier het persoonlijke Instagram account van Judith

Evelien

Reiswijven Evelien

Hi, Ik ben Evelien en 27 jaar oud. Ik woon in Amsterdam en in het dagelijks leven werk ik als online marketeer voor een e-commercebedrijf. Gelukkig heb ik nog wel 25 vakantiedagen en heel wat weekendjes om de wereld te ontdekken.

Ik ben echt een reisliefhebber en het liefst ben ik dan ook zoveel mogelijk op reis. Het maakt mij niet uit of ik een verre reis maak of een weekendje weg ga: beide geeft mij ontzettend veel energie. Ik probeer ook zo veel mogelijk nieuw dingen uit. Gekke snoepjes en koekjes kopen in een lokale supermarkt doe ik eigenlijk altijd én het liefst neem ik dan ook nog wat dingen mee naar huis. Kan ik er thuis ook nog van (na)genieten!

Door de jaren heen heb ik al heel wat plekken ontdekt, maar ben nog lang niet uitgereisd! Inmiddels heb ik 59 landen bezocht, verspreid over de continenten Afrika, Azië, Europa, Noord-Amerika en Oceanië. Op m’n bucketlist staan nog Peru en Paaseiland! Maar eigenlijk voeg ik elke week wel een nieuw land toe aan deze lijst, zodra ik weer wat gelezen heb over een voor mij onbekende bestemming.

Tijdens mijn studie heb ik gestudeerd in het Zweedse Göteborg. Ik heb hier een geweldige tijd gehad en ga er dan ook graag weer naar terug naar Zweden. Eigenlijk ben ik sowieso wel fan van heel Scandinavië. De steden zijn interessant, de natuur is prachtig en ik word blij van al het lekkere eten. Hier heb ik ook de mazzel gehad om het indrukwekkende Noorderlicht te zien in het Zweedse Lapland.

Sinds oktober 2020 maak ik deel uit van Reiswijven.nl en ik kijk er naar uit om jullie te inspireren met de blogs en tips te geven over de leukste plekken over de hele wereld!

Bekijk hier het persoonlijke Instagram account van Evelien

Sharissa

Reiswijven Sharissa

Mijn naam is Sharissa, 22 jaar en ik woon in het mooie Amsterdam. Een plek waar ik mij écht thuis voel en ik niet zo snel meer zou willen ruilen voor het kleine dorpje waar ik eigenlijk vandaan kom. Ook al heeft Amsterdam – en Nederland – veel te bieden, zoek ik graag de grens op en ga ik op reis! ik deel mijn passie voor reizen op mijn Instagrampagina en op mijn eigen reisblog sharissalouise.nl waar ik zowel blogposts als travel diaries deel. De travel diaries zijn bewegende dagboekjes over mijn reizen, zodat ik de reis die ik heb gemaakt altijd opnieuw kan beleven.

Ik ben creatief, ik fotografeer graag en daarnaast ben ik altijd Instagram en Pinterest aan het afstruinen voor de mooiste fotolocaties of vakantiebestemmingen. Deze kan ik dan vervolgens niet meer uit mijn hoofd zetten en kan ik alleen maar daaraan denken, waardoor ik gelijk de vliegtickets wil gaan boeken. Oeps. Zo gaat dat bij mij. Maar reizen is het leukste wat er bestaat en deze passie deel ik graag met jou!

Mijn eerste grote reis was naar het prachtige Indonesië. Ik bezocht Java, Bali en de Nusa Eilanden. Tijdens deze reis is mijn liefde voor reizen ontstaan en zou ik het liefst het ene vliegtuig naar het andere pakken. Maar, eerst nog even mijn bachelor Creative Business (waar ik veel leer over de digitale mediawereld) afmaken. Ik ben trots dat ik een deel mag uitmaken van het Reiswijven team en deel graag mijn reistips met jou!

Bekijk hier het persoonlijke Instagram account van Sharissa

Gastbloggers

Naast ons vaste team zijn er ook een hoop enthousiaste gastbloggers bij Reiswijven.
Wil jij ook gastblogger worden voor ons? Bekijk dan bij contact hoe je ons het beste kunt benaderen!