Het idee achter reiswijven is om “gewone” Nederlandse reizigsters een eigen platform te geven. Een plek om hun mooiste reisfoto’s te tonen, tips te delen en inspiratie op te doen. Hierbij willen we vooral focussen op échte meiden, zonder teveel poespas en accounts met max 5.000 volgers. Zo krijgen ook die dames de spotlight die zij verdienen!

We zijn op Instagram begonnen met het delen van favoriete accounts van Nederlandse reiswijven.
We willen het instagram wereldje wat persoonlijker maken, door iedereen die we delen een paar reis gerelateerde vragen te stellen. Zo wordt elke post een soort mini interview!

Op de Reiswijven website gaan we uiteraard een hele hoop inspirerende blogs schrijven over alles wat te maken heeft met reizen.
Dit doen wij met het Reiswijven team, maar ook met gastblogsters die we uitnodigen om hun mooiste verhalen te delen.
Lijkt het jou leuk om mee te schrijven? Bekijk dan bij contact hoe je ons het beste kunt benaderen.

Meet the team!

Marcella

Hoi!
Ik ben Marcella, 26 jaar uit Rotterdam en oprichtster van Reiswijven. Ik ben zoals je wel begrijpt liefhebber van mooie reizen. Dichtbij of ver weg, kort of lang, in elk geval zo vaak als mogelijk! In maart 2019 hebben mijn vriend en ik onze banen opgezegd, ons huis verhuurd en zijn we vertrokken op wereldreis. We begonnen in Latijns-Amerika en hebben daar een prachtige reis gemaakt van 4 maanden. Na een korte tussenstop vertrokken we naar Azië waar we nog eens 6 maanden hebben rondgereisd. Over beide avonturen (en meer) zal ik mijn mooiste verhalen en beste tips delen op de Reiswijven site.

Het idee van Reiswijven ging in eerste instantie vooral over Instagram, omdat het mij opviel dat er veel “Travel Girls” pagina’s bestaan maar daar alleen grote accounts op gedeeld worden met tien-/honderduizenden volgers. Hier kom ikzelf en met mij veel anderen nooit tussen met onze foto’s, terwijl deze het ook zeker waard zijn om te delen. Daarom leek het mij tof een pagina te starten juist voor die meiden, met maximaal 5.000 volgers en speciaal voor de “gewone” Nederlandse reizigsters.

Ik heb eerder een aantal gastblogs geschreven voor destift.nl, wat ik onwijs leuk vond om te doen. Hierdoor ben ik geïnspireerd om een eigen website te beginnen, zodat ik alle blogs en verhalen op mijn eigen manier kan invullen. Toch wilde ik dit het liefst niet helemaal alleen doen, dus heb ik een aantal andere reizigsters via Instagram gevraagd met mij mee te werken aan Reiswijven. Al snel kreeg ik veel enthousiaste reacties en heb ik een top team kunnen samenstellen van 5 creatievelingen die elkaar onwijs goed aanvullen! We zijn allemaal compleet anders, hebben elkaar nog nooit ontmoet maar hebben gemeen dat we het liefst het hele jaar door reizen en hier mooie verhalen en foto’s over willen delen.

Met ons Reiswijven team hoop ik een mooie basis te kunnen leggen voor creatieve, inspirerende blogs en zo de website en onze Instagram tot een succes te maken. Ook willen we gastblogsters uitnodigen om artikelen te schrijven op de website, want hoe meer enthousiaste verhalen hoe beter!

Bekijk hier de persoonlijke Instagram pagina van Marcella

Joanne

Hoi!
Ik ben Joanne, 27 jaar, assistent-makelaar met een voorliefde voor reizen! Dit laatste doe ik vooral met mijn vaste maatje: Stephan. Steef en ik zijn sinds 2010 samen, in 2017 verloofd in Bali en nu op zoek naar de allermooiste trouwlocatie. Hebben jullie tips? Deel ze vooral met ons!

Na de middelbare school ben ik de opleiding Tourism and Leisure Management gaan volgen in Rotterdam. Zoals 90% van de studenten begon ik aan deze opleiding omdat ik stewardess wilde worden. Het leek mij geweldig om door middel van je werk op veel plekken te komen. Toen ik eenmaal het diploma op zak had, was ik compleet van gedachten veranderd.

Het andere idee was: hard werken, voldoende geld verdienen en zelf reisjes gaan maken. Stephan en ik willen allebei plekken ontdekken en besloten onze avonturen te starten met een reis naar Thailand. Er volgende korte reisjes binnen Europa en na een paar jaar gingen we voor 3 weken naar Bali. Het reishart begon op te warmen. Een lang gekoesterde wens/droom was om samen naar Australië te gaan. Stephan was er al eens geweest en wilde graag terug en bij mij stond het al jaren hoog op het lijstje. Na lang dromen en hard werken besloten we begin dit jaar de stap te gaan maken. Het huis werd verkocht, de banen opgezegd en de tickets geboekt. Was was dit een spannende grote stap. We namen afscheid van collega’s, vrienden en als laatste natuurlijk de familie. De wijde wereld in!

Ben je benieuwd naar onze avonturen? Lees vooral even de blogs en volg ons op Instagram om op de hoogte te blijven!

Bekijk hier de persoonlijke Instagram pagina van Joanne

Meintje

Hey!
Mijn naam is Meintje (Mel voor al de mensen die ik ontmoet tijdens mijn avonturen in het buitenland, aangezien zij vaak mijn naam niet uit kunnen spreken). Ik ben 22 jaar en backpack sinds oktober 2019 in mijn eentje door Australië met een Working Holiday Visa (WHV).

Na het stoppen met mijn opleiding Journalistiek begon ik met een toffe fulltime baan. Na twee jaar gewerkt te hebben, besefte ik me dat dit niet iets was wat ik voor de rest van mijn leven wilde doen. Blijf ik waar ik nu ben, of ga ik iets anders doen? Ben ik blij met wie ik nu ben, waar ik sta in mijn leven en wat ik doe?

Die vragen heb ik mezelf gesteld. En om heel eerlijk te zijn: had ik geen idee. Geen idee ‘wie’ ik ben, geen idee ‘waar’ ik mee bezig was en geen idee ‘wat’ ik in de toekomst wil bereiken.

Het feit dat ik deze vragen aan mezelf niet kon beantwoorden zorgde ervoor dat ik een knoop heb doorgehakt. De keuze heb gemaakt om mezelf tijd te geven dit uit te zoeken. Mezelf de tijd gun om plezier te maken en te genieten, zonder me druk te hoeven maken over dit soort vragen en over meningen van anderen. De keuze om mijn eeuwig durende dagdroom te verwerkelijken: op de bonnefooi solo backpacken door Australië. En dat zonder enig idee te hebben wanneer ik weer naar huis zal gaan.

Benieuwd naar mijn ervaringen als solo backpacker?  Lees dan mijn blogs en volg me op Instagram! Deel vooral ook jouw ervaringen en tips, ben erg benieuwd!

Bekijk hier de persoonlijke Instagram pagina van Meintje

Judith

Jezelf voorstellen, altijd lastig om dat te doen. Want wie ben ik? Net als diegene die deze site bezoekt natuurlijk gek op reizen en culturen van andere landen ontdekken. Daarnaast werk ik fulltime als leerkracht en daar haal ik net als van reizen veel energie uit. Het voordeel van leerkracht zijn is dat je vele schoolvakanties hebt en in deze vakanties wil ik altijd zo veel mogelijk genieten door middel van reizen. En dan het leukste van het terugkomen van een reis is juist een ander inspireren om ook op reis te gaan of in ieder geval nieuwsgierig te maken naar het land waar jij op reis ben geweest. De meeste reizen maak ik nu samen met mijn vriend.

Het bijzonderste wat ik ooit heb meegemaakt op een reis is toch wel een moment toen ik samen met mijn vriend zo goed als alleen op de Chinese muur stond. De hele reis er naar toe was al een avontuur opzich. Wij wilde naar een stukje muur waar zo min mogelijk toeristen aanwezig waren en dat was al een hele opgave. Met een bus met tekens erop waar wij geen kaas van konden maken. Tijdens de reis in de bus duimend dat wij in de goede bus zaten. Uiteindelijk kwamen we aan bij een tankstation en zagen we ergens boven op een berg de muur inderdaad liggen. Maar nog geen idee hoe wij daar konden komen. Met gebaren en hulp van een meisje uit Hong Kong bracht een man ons naar de ingang van de muur. In het begin nog erg druk, maar na een uur wandelen stonden we daar dan. Op een deels vervallen muur, boven op de bergen, rust om ons heen. Zo een magisch moment. Voor je, achter je alleen de muur te zien en met als uitzicht alleen maar bergtoppen en de muur eindeloos om je heen.

Het liefst maak ik contact met locals, vooral tijdens de eetmomenten. Eten op een markt, het net buiten de toeristische plekjes komen en dan verwelkomd worden door de lokale bevolking. Soms met je handen en voeten praten om iets duidelijk te maken naar de ander. Ik vind het reizen met het openbaar vervoer in een ander land ook altijd een heerlijke manier om kennis te maken met de manieren en de gebruiken van de locals. Maar wanneer ik dan toch in een hostel zit of met een camper op een camping dan is een praatje met een andere toerist ook altijd erg waardevol. Ervaringen ook dan weer uitwisselen van de verschillende reizen en waarschijnlijk inspiratie opdoen voor eventueel een vervolg van je eigen reis. Maar contact met de locals blijft toch echt het meest bijzonder.

Verwonder en verbaas je over de kleine verschillen en erger je er niet aan, maar omarm de verschillen. Bijvoorbeeld in China is het dood gewoon dat er in elke rij wordt voorgedrongen. Geef je hier aan over en lach hier binnensmond over. Net als de manieren van het eten. Heerlijk om dat mee te maken en met verbazing te kijken hoe dat eten gemaakt wordt. Geluk tijdens het reizen kan in hele grote mooie uitzichten en ervaringen zitten, maar ook hele kleine cultuurs verschillen of gewoonte kunnen ook heerlijke geluksgevoelens geven. En al deze ervaringen maakt het reizen zo mooi en uniek en is elke reis weer heel anders.

En nu wil ik jou als lezer zo veel mogelijk enthousiast maken en inzichten geven waarom jij naar bepaalde bestemmingen nieuwsgierig ga maken! Veel leesplezier en geniet alvast van de voorpret als je eventueel een volgende reis al in de planning heb staan!

Bekijk hier de persoonlijke Instagram pagina van Judith

Vanaf de start van Reiswijven hebben nog 3 toppers meegeholpen aan het tot een succes maken van onze Instagram pagina.
Kirsten, Patty & Wendy zijn we onwijs dankbaar voor hun goede werk en verdienen het daarom om hier nog genoemd te worden! Mede dankzij hen hebben we al meer dan 1000 volgers op Instagram, maar door tijdsgebrek hebben zij ervoor gekozen nu te stoppen met Reiswijven. Daarom hebben we nu 2 nieuwe top teamleden erbij, welkom Meintje & Judith!